Thursday, September 06, 2007

Iklan Iban Maybank



Keterubah iya aku macha pasal iklan tu, aku alu bekareh ngiga iklan Maybank tu. Iya ka temu aku mula mula nadai munyi, tang enda lama udah nya bisi siko orang agi upload iklan nya ka YouTube. Sempat ga aku download iklan nya ... nya ka dipeda kita ditu.

Apa komen kita pasal iklan tu? Ba blog Uchu Keling din bisi bala berandau pasal iklan tu. Manah ga penemu bala pasal iklan nya.

Komen aku ... nadai orang manah agi ari sida tu ka diambi belakon? Udah ga jako Iban nya munyi akih, enda berapa agi lakonan sida!

Enti ka ngiga Iban tulin ti nemu agi bejako Iban enggau belakon ukai nadai. Ko sekeda, udah manah bisi iklan dalam jako Iban, enda iboh kelalu balat mantah pasal munyi jako Iban nya tauka lakonan bala.

Sigi amat, tang lebih manah enti ari pun sida ka ngaga iklan nya ngiga orang ka nemu agi bejako Iban. Sangka aku laban sida ka ngatur pengawa iklan ukai bansa Iban, engka nya sida ngumbai sebarang orang tau meh asal nemu "bejako" Iban. Aku nemu meh bejako Cina tang enggai bala China ninga jako China aku dikena ba iklan! :-) Tentu sida nanya nama kebuah bala China enda diambi belakon? Kapa ngenyadi aku ti ukai bansa China?

Bah, aram kitai madah ka Yasmin Ahmad, anang ngudah ka bansa Iban. Awak ka dudi hari enti iya agi ngaga cherita ngena jako Iban iya nemu nama ka digiga bala Iban ka meda cherita Iban nya. Giga Iban tulin belakon cherita Iban. Bala Iban nemu ni bagi Iban ni bagi ka ukai! Ari jako kitai udah nemu. Err, tang ba ulu din ukai bansa Iban pen nemu bejako Iban neh, endang munyi jako orang dia ga neh! Heheh.

Aku nganti iklan jako Iban Gawai taun baru tu ila!

10 comments:

  1. aku mikir aku siko aja yg ingat indu nyak enda betul jako iban...rupanya bisi gak org bukai nyangka baka nyak

    ReplyDelete
  2. ukai nadai bala artis kitai iban ti nemu gik berlakon.Asai-asai aku,ka aku madah ngagai yasmin,ngasuh ngambik tua aja berlakon,neh Puteri??Hahaha...

    ReplyDelete
  3. Au ah, tau ngambi tua Yasmin. Nuan chun endar berlakon anak ka ba London, ah, aku nyadi indai nuan! Nah, terer agi lakonan tua! Kekekeke!

    ReplyDelete
  4. Aku enda nemu namahal code video nya ayan .. sepatut iya enda ayan. Maya preview nadai meda, tang maya udah dipublish, bisi pansut code nya! Isssh, enda berapa!

    ReplyDelete
  5. sigi iya,indai :) Kekekeke..

    ReplyDelete
  6. Au, anak, anang enda ingat ka rimau neh!

    ReplyDelete
  7. I told Yasmin in no uncertain terms what I felt about the ad. The execution probably left a lot to be desired but I salute her good and sincere intentions.

    The only consolation was that 'nuan' was used instead of 'dik' in the script, or else I would have totally freaked out!

    ReplyDelete
  8. Yasmin got an earful from you, eh Vernon! That is great! There's a lot of discussion of the subject at the rumahdayak.net forum and also at Uchu Keling's blog. A guy who works at WaiFm even said that we should not be proud at all about the ad. We should be ashamed of it because it was poorly done and in it fact lowered the image of the Iban people in general, he said. I won't go that far, but like you said the intention was good and sincere, just could have been thought out and executed a lot better.

    You are right, if they had used "dik" instead of "nuan" I would have have freaked out too! Already the "slang" was so ulu, no nuan to insult us further by using "dik"!

    ReplyDelete
  9. Anonymous8:47 AM

    Hmm! Ba aku siko, enti sapa-sapa tauka ni bansa ke deka 'melakon' ngena jako kitai Iban, manah agi ngena penyanding penemu (advisor) ke endang bansa Iban. Enda milih batang ai ni dlm menoa kitai di Sarawak ditu. The gist of my discussion is that, all elements of the Iban language used in the acting enda tau enda as authentic as possible. Enti enda tegigaka 'pelakon' Iban (nyangka ketegal nadai Iban ke landik kini), enda salah ga ngena 'pelakon' bansa bukai, bansa orang putih pan tau meh, tang skrip enggau audio iya enda tau enda tulin Iban. Enda ngawa enti 'pelakon' Yasmin ke lansang nya semina kulap-kulap ngapa ngeluluka diri nyebut lekajako Iban, tang audio jako iya nya disebut Iban native speaker (tauka native user). Pama ga agi, plaba aku? Maioh amat native speaker ke manah nyawa, especially our sweet Iban DJs, tauka ngena 'khidmat' bala penyanyi indu Iban ke endang manah sera nyawa. Tambahka agi ga budget dikena ngeluarka iklan, enda pia. Laban advertiser enda tau enda ngambi pelakon lebih. Enti budget kelalu tight, manah "forget it". Anang meh offend bansa Iban, enda pia? Bakani ko penemu kita ba pelakon indu Cina ari menoa kitai tu ke diambi orang putih melakon ba filem 'mata gelap' sida deh? 'Lakonan' iya enda manah laban landik, lalu English ke dikena iya pan 'real' (authentic). Gerenti aku bala producer enda ngambi iya enti sera nyawa iya enda ngemanah baka enggi orang putih. Tentu nyelai enti nuan ngelakonka cerita orang putih enti nuan nyebut "production" = 'plodaksen, tauka "location" = 'lokesen'. Nyau munyi ke ngelesay ke jako orang ga nya, enda pia? Au, nya pan dulu, panjai amat ga randau tu. Simpong ditu.

    ReplyDelete
  10. Manah amat penemu nuan nya. Arap ka dudi ila, barangsapa ti ka ngaga iklan ngena jako Iban, ngiga advice orang ka nemu agi pasal jako Iban, alu ngiga pelakon ti manah agi .. munyi ko nuan enti enda tegiga, at least dub ngena nyawa org ka nemu agi ngena jako Iban.

    Enda patut ga enda tegiga pelakon Iban ti nemu agi belakon neh!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...