Thursday, February 23, 2006

Spiling Jako Iban: Mata vs Mata'

Pagi kemari aku bisi be-chat enggau petunggal aku ngena MSN Messenger. Petunggal aku tu diau ba France laban ti udah belaki enggau bansa Peranchis .. engka lebih ari 15 taun iya udah diau din.

Chukop macham utai di kerandau kami duai .. ngena chara taip lah laban maya kami duai masang webcam aku ulih ninga iya tang iya enda ulih ninga aku. Bepeda ka moa pangan meh kami mina ti enda ulih bejako enggau pangan.

Petunggal aku alu nanya pasal penyakit burung (Bird Flu) ..

Petunggal: Kati baka kita dia, bisi kena chicken flu kita dia?

Aku: Ohh, nadai kami ditu udah bisi kena penyakit Bird Flu .. ..

Petunggal: Au ah, sinu meda bala manok di bunuh .. nyu udah ribu bala manok di sacrifice baru nemu enda nganu kitai ma makai manok .. asal aja di pandok mansau mansau ..

Aku: Au ah ..

Petunggal: Pelaba aku sida ba Vietnam ti mati laban Bird Flu nya .. makai mata .. sida rindu makai manok mata, di campur enggau limau, nyu mansau manok nya .. Bisi pangan Vietnam aku mai aku makai nya ditu.

Aku: Ukai, sida ti sakit nya laban ti begulai enggau manok .. ba tai manok nya bisi virus penyakit nya alu tau idup ba tai nya lama .. sida ti begulai semak enggau manok udah nya ngunsut mata ... nya lah kena jangkit penyakit nya.

Petunggal: Makai manok uncooked .. enda mansau ..

Nya baru aku sedar, "mata" ko iya, nya "mata'" ... alu geli meh ati aku ... petunggal aku pen alu ketawa ..

Aku: Hahaha, makai mata ikan nemu aku sekeda orang sigi rindu makai mata ikan .. aku tu ti kala diau ba Vietnam nadai kala pen udah meda orang makai mata manok!

Apu, nya baru kami duai bendar ketawa .. datai ka berai mata kami duai ketawa.


Petunggal:Nya lah, pedis endar ga spiling jako Iban, apa agi enggau leka jako ti ujong enggau "a".

Aku: Nya lah, kadang kadang nyu nyepil leka jako Iban baka ti munyi jako akih meh, tambah "k" dia.

Amat ga jako Iban, spiling sama, tang sebut iya lain, ni enda ka saru sekeda kitai ti macha tulis Iban!

6 comments:

  1. Au, manah ga peda aku, mina salah iya bisi "My Way" enda ulih di buai tambah mega, title blog aku enda automatically pansut ba header .. tau di add in dudi tang nye enda sebaka enggau "My Way" ga reti iya. Nganti aku udah reinstall Photoshop ila, engka ulih modify mimit.

    ReplyDelete
  2. bisi orang nyepil ngena (k), ngena (q) & ( ' ) ba ujong leka jako ti hampir sama bunyi. Baka matak, mataq or mata'(enda mansau). Bisi siti agi ianya matak(narit)
    suba bisi aku tetemu ka laman web ditulis Jonhy Chuat(enti enda silap aku). Iya madah ngena (q).
    aku nguji ngabas www.geocities.com/igatmit2/new_page_1.htm
    dah nadai agi.
    aku ka agi ngena (k)& ( ' ).
    Entah la, ngemandai ka diri aku tok! Paling senang terpulang enggau tusun leka jako.

    wah manah template baru nuan.

    ReplyDelete
  3. Heheh, Encha, template tu lain ari ti di comment Cuthess ba atas nya! Rindu nguji template, alu bisi nukar color kin kitu, enggau nukar gambar ba header!

    Ba Iban Dictionary aku, spiling nya bisi mai ' - mata'. Patut jako Iban ngena stress signs baka ' .. awak ka kitai enda saru .. baja jako Vietnamese .. spiling sama tang sebut lain, so sida ngena chukop macham stress symbols. Ba sekeda leka jako Iban enti engkah 'k' lain agi ga bunyi iya .. engkah 'q'? Heheh, enggai entu nyadi ga, laban munyi 'q' nadai ba jako Iban .. jako Iban ngena 'k'. Enti berati ka jako Iban enda samoa letters ba alphabet di kena ba jako Iban ..'z' nadai bisi ba jako iban .. eh, ba jako kadazan bisi eh! heheh.

    ReplyDelete
  4. Hehehe... i had problems with 'ijau' and 'gadung' and 'biru'. I played snooker for the first time and when I asked which ball was next my Iban buddy said 'gadung'.... to me it should be green but to him he meant blue... arghhh!! How to say violet in Iban - do we have the names for the colors in the rainbow?

    ReplyDelete
  5. Gadong is blue?! Iban ari ni nya? Lundu? Ijau malay for green, engka sekeda ngangkat jako melayu.

    Colors of the rainbow in Iban:

    V - Engkodok .. heheh, nginjau ari jako melayu!

    I - Biru tuai

    B - Biru

    G - Gadong

    Y - Kuning

    O - Oren

    R - Mirah

    Betul nya peda nuan? Heheh.

    ReplyDelete
  6. Anonymous2:53 PM

    Kira okey meh nya jaku iban kita deh.....bisi org sekeda agi ngena o amat pen diatu udah ngena u kena nganti o...mayuh ga leka jaku bukai ke udah diugah urang enti enda salah aku. ba penemu aku enti ka nemu spelling nya betul ngena baku empun baka melayu baku.....baka maioh patut ia nyadi mayuh.....baka cikgu aku wakakakaka

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...