Wednesday, March 11, 2009

Lactose Intolerant

Update: The English version of this post can be found here.


Nama reti jako "Lactose Intolerant"?

Reti jako nya, enda ulih makai pemakai ti bisi ngundan lactose tauka produk digaga ari tusu. Susu, cheese, yogurt, cheese cake, ais krim, etc. Enti makai pemakai tu, perut alu geruntung tauka sebung, enggau kentut enda nemu badu, baka asai sekada ti enda ulih makai bawang, kachang ijau tauka soya bean.

Agi aku sekula kelia, betin tin tusu Everyday tauka Nespray di-irup. Nadai ga ngachau perut. Enda nemu kebuah makin tuai umur makin enda ulih perut nerima produk tusu. Injin perut udah berubah kini? mrgreen

Lemai hari minggu tu tadi kami menyanak ngagai tempat siti ti nyual ais cream enggau frozen yogurt. Bala anak ngorder ais krim vanilla, Doug ngorder yogurt cokalat, alu aku ngorder yogurt perisa nyior. Alu demalam aku ngidang 3 cheese ravioli dichampur enggau parmesan cheese and roasted garlic sauce. Mmmmmm!

Ni ka lactose intolerant deh?

Ahhhhhhh. Tu secret iya!


Ma aku ka makai pemakai ka bisi ngundan lactose, aku makai 3 leka Lactase Enzyme sebedau aku berengkah makai. Tu meh tau nagang perut ari sebung tauka pedis ma makai pemakai ngundan lactose.


Tusu ti tau di-irup aku, tusu ti nadai agi lactose. Tusu tu mar agi ari tusu ti bisi lactose. Duncan ka endar ngena tusu tu dalam cereal iya - manis agi ko iya. Tusu tu dikena aku makai cereal. Ma jauh malam, perut engkeriok, cereal enggau tusu meh dempa aku enti enda nunyau sechangkir Milo dempa enggau 4 keping ruti kibin.

Maya aku di Miri taun dulu, nadai meh aku bepakai sida corn flakes laban nadai tusu lactose free dijual di Miri din. Enti bisi, aku ga enda nemu alai meli iya.

Sida bawang, garlic, kacang soya, kacang ijau, enda meh ulih dempa aku, tang gasak aja. Bisi dijual utai ti tau nulung perut baka sida Beano, tang enggai kiroh. Ma kentut lagi, "Who farted?" ko nanya bala anak. "You farted, Mommy!" ko bala anak! Ngaga diri enda nemu ga aku! mrgreen

Nya meh tiap kali pulai makai malam ba restoran kami menyanak selalu alu pegi shopping. Bendar meh aku nachak sebelah supermarket enggau kentut aku! Endang sengaja ngagai tempat ti nadai orang, ti enda luput orang nyium baru "rengut'! Kekekekeke!

11 comments:

  1. Anonymous11:20 AM

    Puteri, lawak amat dik tuk mancak kentut ba supermarket. Aku pun bisi masalah yg sama, aku enda ulih ngirup susu segar, engka bakteria enggau ngundan lactose enda biasa enggau perut aku. Tang ku gasak aja, laban nya aja sumber kalsium aku laban nyawa enggau makai utai bukai. Kentutu berderut meh diak, pama rajin nyu campur enggau Milo gak enggai ngirup susu chelap. Saritk aku barunemu diri bladder kena infection bakteria, dokctor ngasuh ku ngambi ubat ba farmasi. Orag ke empu farmasi tekang pemula, madah aku udah ngambi ubat nya bulan tuk. Tambah nadai dicover dalam insuran aku. Bansat manager cina tuk, pagila sida ensepi asai ku mansang kin nganti Dr`Fairgreve call sida, pama enggai meri aku bear ngasuh complaint ngagai social service. Laban dua kali bula ke bakanya.

    ReplyDelete
  2. Ukai nama problem nya Cath, sigi lactose intolerant meh nuan nya. Perut kitai enda teleba ngirup fresh milk, also perut kitai nemu berubah .. entua indu aku pen lactose intolerant. Endang bisi dijual ba pharmacy, over the counter, tau dempa ma ka makai produk tenusu. Enggi aku nya diorder aku agi manufacturer empu, jauh murah ari ba kedai.

    Enda berapa ga pharmacist nya!! Kati ko tau madah prescription udah diambi enti endang bedau diambi? Enda computerized kah system kita dia?

    ReplyDelete
  3. Anonymous5:00 PM

    can you post it where everybody understands! English!

    ReplyDelete
  4. Ok, I will do a version of this post in English!

    ReplyDelete
  5. Argh! Aku pun bisi the same problem. Same goes with Cath, aku lantak meh ketengal nyawa nadai ulih control. Udah nyak terus cirit birit...ishhh

    ReplyDelete
  6. Anonymous9:59 PM

    thank you for your english version, that's quick!

    ReplyDelete
  7. Charlene, teruk endar ga sampai cirit birit! Most of them enggi aku mina serious gas problem, jarang sampai cirit birit. Enggi aku lactase enzyme tablet nya endang bisi dalam handbag, engka tak beguna! Enti enda impossible to eat those Italian food with lots of cheese in it!

    ReplyDelete
  8. Anonymous, you are welcome! Hope you enjoyed my post!

    ReplyDelete
  9. Anonymous12:07 AM

    Ka bekunsi cerita pasal enda tolerant enggau lactose tu ga. Maia aku ngadung suba aku bisi masalah tu. Aku enggai makai mina makai cereal enggau susu aja. Pengudah ia perut asai ke kembung ka meletup. Asai bisi gas dalam nyin. Takut amai aku kumbai aku tau nganu anak. Ngagai klinik enda ngawa ko Dr biasa ba maia prenancy bakanya. Aku madah ke ia enti aku enda ngandung nadai aku asai tu. Udh beranak aku bereksperimen baru beli aku susu sama dempa aku nadai ga asai nya. Nama consider intolerant ga maia ngandung kini? Manah pil nya neh Puteri nadai jual ditu kini? nyema bejalai jauh penting amai nya ba kitai ke enda tolenrant engggau lactose.

    ReplyDelete
  10. FYI, Puteri... I have the same problem! Baru beberapa bulan tu aku ka enda entu ulih ngambi dairy product.

    Diatu aku avoid ngambi milk. But once in a while, aku makai yogurts - for digestion! Apart from that... hmmm kena ngirup teh... then...

    Eh! Enti ulih ngelak dairy products aku tu!

    ReplyDelete
  11. Issh, yogurt nya balat agi ngasoh perut kembung! Ngiga tablets baka enggi aku ga nuan, ngambi ka ulih enjoy dairy products!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...